Czy reklamacja to faktycznie problem?
9%
Tyle, wg oficjalnego raportu IATF z 2022 roku, stanowiły poważne niezgodności związane z rozwiązywaniem problemów.
Czy rozwiązywanie problemów jest trudne?
NIE!
Wręcz przeciwnie. Wystarczą proste narzędzia, logika i trochę chęci.
Szkolenie: 8D Problem Solving
Większość z nas uznaje reklamację za problem. Może lepiej jednak patrzeć na to jak na szansę! Ujawnienie słabego punktu naszego procesu lub produktu daje możliwość jego poprawienia i ustrzeżenia się przez podobnymi zdarzeniami w przyszłości. Aby zrobić to dobrze warto sięgnąć po uznane narzędzie, jakim jest 8D.
Dzięki sprawdzonej strukturze pozwala uchronić klienta jak i naszą organizację przed negatywnymi skutkami niedoskonałości, które wydostały się poza mury naszej firmy. Nie ważne czy klient pracuje wg standardów AIAG (CQI20) czy VDA (8D VDA). Droga przy obsłudze reklamacji zawsze wiedzie przez 8D.
I jak wiadomo warto uczyć się od praktyków.
Cel szkolenia
Szkolenie ma na celu:
- Przekazanie wiedzy na temat metody 8D
- Przećwiczenie narzędzi wspomagających
- Zrozumienie struktury zespołu oraz ról
- Ukształtowanie postawy pro-jakościowej
Dla kogo jest to szkolenie?
Program został napisany z myślą o:
- Inżynierach jakości
- Inżynierach procesu
- Pracownikach logistyki
- Kierownictwo średniego szczebla
PROGRAM: 8D Problem Solving wg VDA
1. Cykl PDCA w służbie rozwiązywania problemów.
2. 8D:
2.1 Odniesienia do AIAG oraz VDA.
2.2 Proces, metoda, raport.
2.3 Podstawowe założenia
3. D0: Identyfikacja problemu.
4. D1: Powołanie zespołu.
4.1Struktura oraz role.
4.2 Dobór członków zespołu.
5. D2: Opis problemu:
5.1 Zastosowanie narzędzi 5W2H oraz Is/IsNot.
5.2 Tworzenie planu zbierania danych.
5.3 Metoda ABC.
6. D3: Tymczasowe działania korygujące:
6.1 Ocena ryzyka.
6.2 Rodzaje oraz wybór działań natychmiastowych.
6.3 Ocena skuteczności oraz skutków niepożądanych.
7. D4: Identyfikacja przyczyn źródłowych:
7.1 Burza mózgów / 635.
7.2 Ishikawa/FTA.
7.3 Ocena ekspercka.
7.4 Pareto.
7.5 Porównywanie parami.
7.6 5Why.
7.7 Drill Deep / 3L5Why.
8 D5: Opracowanie działań korygujących.
8.1 Matryca decyzyjna
8.2 Tworzenie planu działań
9. D6: Wdrożenie oraz walidacja działań:
9.1 Rola sponsora oraz lidera.
9.2 Wykres Gantta
10 D7: Działania prewencyjne.
10.1 Standaryzacja działań.
10.2 Read accross/ Look accross.
10.3 Lesson Learned.
11. D8: Wnioski i uznanie zespołu:
11. 1 Ocena raportu.
11.2 Korzyści płynące z uznania wysiłków zespołu.
Jeżeli chcesz możemy pracować na Twoim przykładzie/problemie. Wtedy dodatkową wartością dla Twojej organizacji będzie gotowy raport 8D.
Co zyskujesz jako pracownik?
- Możliwość sprawdzenia w praktyce każdego z narzędzi pomocniczych 8D.
- Zapoznanie się z licznymi przykładami (wiedza do natychmiastowego stosowania).
- Udział w pełnowymiarowych warsztatach, których efektem jest wypełniony raport.
Co zyskujesz jako pracodawca?
- Narzędzie do skutecznej eliminacji problemów.
- Pracownika, który wie jak poradzić sobie z reklamacją.
- Szansę na doskonalenie swoich procesów co przekłada się na zwiększenie konkurencyjności.
Masz obawy?
OFERTA W MODELU 0% RYZYKA
Szkolenie dostępne jest w modelu „ZERO RYZYKA”.
Jeżeli w ciągu 30 dni od zakupu uznasz że program nie spełnił twoich oczekiwań zwrócimy Ci 100% kosztów.
Wierzymy jednak że będziesz zadowolony.
Dostępność
W trosce o jakość prowadzonych szkoleń liczba miejsc została ograniczona do 15 osób. Dzięki temu będziemy w stanie zagwarantować każdemu z uczestników wymagany poziom uwagi. Napisz do nas - w ciągu 24h potwierdzimy czy są jeszcze wolne miejsca.
Forma szkolenia
Program zajęć został napisany w taki sposób, aby zmaksymalizować praktykę. Aż 60% to ćwiczenia oraz warsztaty skupione na prawdziwych zastosowaniach.
Najbliższe szkolenia
8D Problem Solving
PLN870 /osoba
Szkolenie zdalne, w formie telekonferencji. Cena zawiera:
- - Czas trenera zarezerowany dla Ciebie
- - 14 godzin wykładowo-ćwiczeniowych
- - Czas trenera zarezerowany dla Ciebie
- - Mała grupa (max 12 osób)
- - Materaiły szkoleniowe w formie cyfrowej
- - 2 godziny konsultacji
- - Warsztaty analizy oraz oceny raportu
- - Trening umiejętności miękkich
Szkolenie w siedzibie Twojej firmy
A może potrzebujesz szkolenia w siedzibie Swojej organizacji?
Zostaw nam wiadomość
Przygotujemy dla Ciebie indywidualną ofertę. Odpowiadamy tak szybko jak inżynier jakości, który właśnie otrzymał informacje o nowym problemie.
Bezpośredni kontakt
Zadzwoń do nas
+48 507 799 644
kontakt@d4r.pl
INNE SZKOLENIA, KTÓRE MOGĄ CIĘ ZAINTERESOWAĆ:
Doskonalenie procesów
Metoda A3
Obsługa reklaamcji